It’s Revolution Time again – the jubilee edition!

Het is bijna zover! Na maanden van voorbereidingen staat het programma van CHEFS®EVOLUTION – the jubilee edition! Op 4 & 5 september 2022 is het culinaire event in en rondom De Librije en theater De Spiegel in Zwolle. Deze twee dagen staan volledig in het teken van gastronomie, genieten en ontdekken. Jonnie en Thérèse Boer staan samen met het team van De Librije, in samenwerking met Thomas & Carola Ruhl en het team van Port Culinaire, klaar om u te ontvangen.

Programma CHEFS®EVOLUTION in theater De Spiegel
Tijdens de interactieve kookdemonstraties op 4 en 5 september presenteert een selectie van de beste chefs ter wereld hun kunsten. Ook dit jaar zal Hans Steenbergen, trendwatcher/hoofdredacteur van Food Inspiration de presentatie op zich nemen. Zo geeft Thérèse Boer samen met Joël Broekaert en Sem Beks een presentatie over smaak.

Ook topchefs Rasmus Munk en Eduard Xatruch delen in een demonstratie hun culinaire visie. Chocolatiers & patissiers Bart de Gans en Peter Remmelzwaal nemen u mee in de creatieve wereld van Maurits tijdens de tribute to Maurits van der Vooren.
Hieronder vindt u het volledige programma van CHEFS®EVOLUTION.

Zondag 4 september 2022
10.30 uur   deuren open
11.00 uur   opening met Jonnie & Thérèse Boer en Thomas & Carola Ruhl
11.30 uur   demonstratie Jonnie Boer, De Librije, Zwolle
13.15 uur   demonstratie Lukas Mraz, Mraz & Sohn, Wenen
14.15 uur   demonstratie Felix Schneider, ETZ, Neurenberg
16.00 uur   demonstratie Marco Müller, Rutz, Berlijn
17.15 uur   demonstratie Eduard Xatruch, Disfrutar, Barcelona
18.00 uur   einde

Maandag 5 september 2022
10.30 uur   deuren open
11.00 uur   opening met Jonnie & Thérèse Boer en Thomas & Carola Ruhl
11.15 uur   presentatie Thérèse Boer, De Librije, Zwolle
13.00 uur   demonstratie Max Stiegl, Gut Purbach, Neusiedler See
14.00 uur   Tribute to Maurits van der Vooren met Bart de Gans en Peter Remmelzwaal
15.45 uur   demonstratie Elif Oskan, Gül, Zurich
16.45 uur   demonstratie Rasmus Munk, Alchemist, Kopenhagen
17.30 uur   finale HillBilly Contest & sluiting

Deelnemers HillBilly Contest
Dit jaar wordt er extra uitgepakt tijdens de HillBilly Contest. Bij deze spectaculaire wedstrijd strijden talenten uit de culinaire wereld tegen elkaar. In een kort tijdsbestek bereiden chefs een maaltijd voor die door een top jury wordt beoordeeld. Samen met een assistent en maître/sommelier gaan zij de strijd aan om de beste gerechten en combinaties te maken. Deelnemers aan de HillBilly Contest zijn de talentvolle: Joost Bax, Joris Bijdendijk, Jeroen & Marleen Brouwer, Mike Cornelissen, Takis Panagakis en Jermain de Rozario.

De tickets zijn te verkrijgen via https://tickets.chefsrevolution.nl.

CHEFS®EVOLUTION 2022 wordt mede mogelijk gemaakt door hoofdpartners:
AEG, AVEX, Big Green Egg, Bollinger, Buscaglione Espresso, Hanos, Hive, Jager&Boer, Koninklijke Euroma, MKN, Provincie Overijssel, Richter Reclame, Ryusen, Schmidt Zeevis Rotterdam, Slijperij van Rangelrooij, Studio Senses, Van Gestel, VanDrie Group en Verbunt Verlinden.

//////////////////////////////////////////EINDE PERSBERICHT////////////////////////////////////

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie over CHEFS®EVOLUTION kunt u contact opnemen met:
Librije Beheer B.V.
Nadine Kragtwijk
E-mail: chefsrevolution@librije.com
Phone: +31 (0) 38 853 00 00
www.librije.com, www.chefsrevolution.nl
Spinhuisplein 1
8011 ZZ Zwolle

PERSBERICHT BOER&MARKT 2022

Tijdens CHEFS®EVOLUTION op 4 en 5 september a.s. is er ook de ‘Boer&Markt’.
Het terrein rondom theater De Spiegel en De Librije is omgetoverd tot een gastronomische markt met restaurants en leveranciers waar Jonnie en Thérèse Boer mee samenwerken. Zij laten het publiek op een laagdrempelige wijze kennismaken met de producten en ingrediënten die Nederland rijk is met mooie en eerlijke gerechten & bijpassende wijnen. Laat je verrassen door al het heerlijks wat de markt te bieden heeft.

Deelnemende restaurants en (wijn)leveranciers presenteren hun assortiment. Je kunt als bezoeker een gerechtje kopen bij de restaurateur en bij hun wijnpartner een overheerlijk bijpassende wijn. Ook is er een pop-up restaurant van Brass Boer Thuis, Bonaire & Curaçao in het loading dock van het theater.

Zelf aan de slag? Dat kan bij de gratis workshops, zoals de Cheese War of doe mee met een proeverij op een rondvaartboot. Daarnaast zijn er nog diverse wedstrijden te volgen. Kookschool talenten van Sterklas ROC Amsterdam, Cas Spijkers Academie, ROC Friese Poort en het Drenthe College gaan de uitdaging aan met kalfsvlees tijdens de VanDrie Group Kookwedstrijd. In Librije’s Atelier gaan de teams de kookwedstrijd uitvoeren. Dit jaar wordt er groots uitgepakt tijdens de HillBilly Contest: REVENGE edition waar oud-deelnemers tegen elkaar strijden. In een kort tijdsbestek bereiden chefs een maaltijd voor die door een top jury wordt beoordeeld.

Er is voldoende entertainment voor het hele gezin. Kinderen tot en met 12 jaar kunnen de Boer& Markt gratis bezoeken. Vanaf 13 jaar en ouder kost een ticket 12,50 EUR. Daarmee krijg je toegang tot de Boer&Markt en ontvang je het unieke CHEFS®EVOLUTION jubileum glas met welkomstdrankje.

Kom naar de Boer&Markt waar ontdekken, proeven en beleven centraal staan!

CHEFS®EVOLUTION 2022 wordt mede mogelijk gemaakt door hoofdpartners:

//////////////////////////////////////////END of PRESS RELEASE////////////////////////////////////

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie over CHEFS®EVOLUTION kunt u contact opnemen met:
Librije Beheer B.V.
Nadine Kragtwijk