It’s Revolution Time again – the jubilee edition!

Op zondag 4 en maandag 5 september 2022 vindt de vijfde editie plaats van Chefs (R)Evolution. Na twee jaar afwezigheid vanwege covid, is het dan dit jaar echt zo ver. De jubileumeditie van het Nederlandse Avant-garde Cuisine Festival: ‘Chefs (R)Evolution’!

Net als de voorgaande edities wordt het culinaire festival in en rondom De Librije en theater De Spiegel in Zwolle georganiseerd door Jonnie en Thérèse Boer. Met het team van De Librije in samenwerking met Thomas & Carola Ruhl en het team van Port Culinaire. Met dit festival willen zij gastronomisch genieten toegankelijk maken voor een breed publiek. Chefs (R)Evolution gaat ook dit jaar weer groots van start met onder andere indrukwekkende kookdemonstraties onder leiding van internationale topchefs, kookwedstrijden, bijzondere wijnworkshops en de Boer&Markt.

De eerste zes chefs

Tijdens de interactieve kookdemonstraties presenteert een selectie van de beste sterrenchefs ter wereld hun kunsten. Ook dit jaar zal Hans Steenbergen, trendwatcher/hoofdredacteur van Food Inspiration de presentatie op zich nemen.

De eerste namen die bekend zijn en een live kookdemonstratie gaan geven, zijn:

• Jonnie & Thérèse Boer met Nelson Tanate, De Librije, Zwolle, Nederland. (Nr. 69 World’s 50 Best, drie Michelin sterren)
  • Max Stiegl, Gut Purbach, Purbach, Oostenrijk
  • Lukas Mraz, restaurant Mraz & Sohn, Wenen, Oostenrijk. (Twee Michelin sterren)
  • Eduard Xatruch, Disfrutar, Barcelona, Spanje. (Nr. 5 World’s 100 Best, twee Michelin sterren)
  • Rasmus Munk, Alchemist, Kopenhagen, Denemarken (Nr. 54 World’s 100 Best, twee Michelin sterren)
  • Elif Oskan, Gül, Zürich, Zwitserland

Boer&Markt
Op de ‘Boer&Markt’ ontdekken bezoekers de verschillende producten van ambachtelijke boeren en (wijn)leveranciers waar Jonnie en Thérèse Boer mee samenwerken. Samen met Alliance Gastronomique verzorgen zij een diversiteit aan gerechten afkomstig uit alle delen van Nederland. Hier wordt door de wijnpartners een bijpassend glas bij geschonken. Het unieke hieraan is dat ieder restaurant haar eigen boer meebrengt. Zij laten het publiek op een laagdrempelige wijze kennismaken met de producten en ingrediënten die Nederland rijk is met mooie en eerlijke gerechten & bijpassende wijnen.

Unieke kookwedstrijden
Ook dit jaar worden er unieke kookwedstrijden georganiseerd, zoals de HillBilly Contest. Echter zal er deze editie een twist gegeven worden aan de contest. Waar eerder het team uit een chef en een assistent bestond, wordt het team nu uitgebreid met een maître of sommelier. De kandidaten gaan met een landkaart van de wijde regio op pad, waarop Jonnie Boer een aantal plekken heeft aangekruist. Op deze locaties gaan de kandidaten ingrediënten verzamelen die zij uiteindelijk in het menu verwerken om vervolgens aan een jury te presenteren. De jury bestaat uit Jonnie Boer (De Librije***), Joël Broekaert (NRC) en oud winnaares Estée Strooker.

Wijn- Spijspaleis

Op zowel zondag als maandag wordt restaurant De Librije omgetoverd tot een wijn- spijspaleis. Hier wordt op beide dagen een 6-gangen lunch verzorgd. Tien collega chefs die in het verleden bij De Librije hebben gewerkt, zullen elk 1 gerecht verzorgen en een bijpassende wijn schenken. Onder andere Sydney Schutte (Spectrum**), Adrian Zarzo (Zarzo*) en Jeroen Achtien (Restaurant Sens**) maken hun opwachting. Uiteraard zal De Librije zelf ook 1 gerecht op zowel de zondag als de maandag op zich nemen.

Kaartverkoop

De tickets zijn te verkrijgen via https://tickets.chefsrevolution.nl en zijn vanaf nu te bestellen.

• Een dagticket kost €79,95 per persoon, inclusief toegang tot de Boer&Markt
  • Een combinatieticket kost €129,95 en geeft toegang tot beide dagen, inclusief toegang tot de Boer&Markt
  • De entreeprijs van de Boer&Markt bedraagt €12,50 per persoon per dag
    (inclusief een welkomstdrankje en een Chefs (R)Evolution glas)

Speciaal voor studenten van gastronomie- en vakopleidingen is er een studententarief:

• Een dagticket voor €49,95 in plaats van €79,95 inclusief toegang tot de Boer&Markt

Studenten kunnen bij hun opleiding informeren naar deze actie of een e-mail sturen naar chefsrevolution@librije.com.

Tot en met 12 juni is er een speciaal early bird tarief

• Een dagticket kost dan €72,50
  • Een ticket voor de BOERenmarkt XL is €7,50 per dag

Partners
Chefs (R)Evolution 2022 wordt mede mogelijk gemaakt door hoofdpartners: AEG, AVEX, Big Green Egg, Boillinger, Buscaglione Espresso, Cheflix, Hanos, Jager&Boer, Koninklijke Euroma, MKN, Provincie Overijssel, Richter Reclame, Ryusen, Schmidt Zeevis Rotterdam, Slijperij van Rangelrooij, Studio Senses, Van Gestel, VanDrie Group en Verbunt Verlinden.

//////////////////////////////////////////EINDE PERSBERICHT////////////////////////////////////

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer informatie over Chefs (R)Evolution kunt u contact opnemen met:

Librije Beheer B.V.
Nadine Kragtwijk